UKŁAD AGNEYAŃSKI [NIEISTOTNE]

UWAGA!
EA żyje i będzie przechodzić pewne zmiany, w związku z czym wiele sekcji przejdzie poważne zmiany ~Q.

Agneya, Xolph, Egnar, Avothan, Enulus, Cupeth, Aeydhe (Skala niezachowana)


P: Xolph K: Brak;
Pierwsza i zarazem najgorętsza planeta układu. Supergęsta atmosfera utrudnia obserwację powierzchni, niemniej skany termiczne odkryły morza magmy oraz liczne aktywne wulkany. W enulusiańskiej mitologii (i w praktyce) planeta ta jest kolebką smoków.

P: Egnar K: Xeerq;
Egnar krąży po orbicie synchronicznej. Oznacza to, że jedna strona planety jest zawsze zwrócona w kierunku Agneyi. W efekcie po ciemnej stronie temperatura skrajnie niska, a na nasłonecznionej skrajnie wysoka. Planeta nie ma atmosfery. Sondy i późniejsze operacje wydobywcze odkryły bardzo rozbudowany system jaskiń. Wydobycie jest opłacalne ze względu na bogactwo zasobów, niską grawitację (w rezultacie niski koszt wyniesienia kg urobku na orbitę) oraz bardzo wysoką wydajność paneli fotowoltaicznych umieszczonych na granicy stref ciemnej i jasnej.

P: Avothan (Gazowy olbrzym) K: 24, posiada pierścień;
Avothan, stacja paliw układu, mniejszy z dwóch gazowych gigantów. Posiada 24 księżyce oraz pierścień. Na księżycach i w pierścieniu prowadzi się większość kosmicznych operacji wydobywczych. Skupia się tu też większość krasnoludzkiej aktywności w kosmosie, ze względu na mniejszą agorafobię (asteroidy z gęstego pasa zmniejszają poczucie ogromu przestrzeni). Nad samym Avothanem znajduje się największa enulusianiska stacja kosmiczna – Eisenhall. Zawiera w sobie stocznię orbitalną, zakład obróbki surowców, liczne centra handlowe, restauracje, małą dzielnicę mieszkalną, Akademię Astronautyczną oraz co najważniejsze dla eksploracji i eksploatacji układu – UPWA czyli Układ Pozyskiwania Wodoru Atmosferycznego. W skrócie jest to kosmiczne miasto-stacja paliw.


P: Enulus (obecnie zamieszkały przez Ludzi i Krasnoludy) K: Quanhor (Duży, stałe bazy wydobywcze, badawcze i wojskowe); Paramarsh (średni); Kerhar (mały); Kappane (Najmniejszy, technicznie rzecz biorąc przechwycona asteroida);
Kolebka większości inteligentnych ras układu. Pierwotnie zamieszkana przez Wysokie Elfy, Leśne Elfy, Orków, Krasnoludy, Smoki oraz Ludzi. Obecnie zamieszkują ją tylko Krasnoludy, Ludzie oraz Półelfy. Planeta posiada dwa kontynenty po przeciwnych półkulach oraz wyspy. Surowce kopalne są już na wyczerpaniu, więc energii dla wielkich miast głównego kontynentu – Kargdu - dostarcza głównie energia termojądrowa (a czasem wciąż jeszcze jądrowa) wspierana przez źródła odnawialne. Środowisko planety na kontynentach zostało niemal całkowicie zmienione na terytoriach zamieszkiwanych przez ludzi. Dość dzikie tereny krasnoludzkie znaczy wiele pagórków powstałych z urobku oraz jezior które niegdyś były kopalniami odkrywkowymi. Kargdu zdominowały supermetropolie zarówno nad jak i pod ziemią, a drugi kontynent – Elar – jest po Wojnie Trzech Gwiazd nuklearnym pustkowiem pozbawionym życia. Stan oceanów natomiast jest dobry, powstają też nawodne miasta. Kargdu jest podzielone między ludzi i krasnoludy. Ludzie podzieleni są na wielość republik i królestw, Krasnoludy tworzą natomiast dość jednolite państwo. Ludzie i Krasnoludy mimo róznorakich napięć utrzymują wspólny ogólnoplanetarny rząd.
Quanhor posiada podziemną sieć baz, zajmujących się w równym stopniu wydobyciem co przeprowadzaniem badań w warunkach zmniejszonej grawitacji. Jako, że Quanhor nie posiada atmosfery i jest dość aktywny sejsmicznie przez oddziaływania grawitacyjne z innymi satelitami i samym Enulusem. Kolonie są w całości zasilane energią słoneczną, a farmy solarne można już zauważyć nawet przez zwykłą lornetkę z powierzchni Enulusa.

P: Cupeth K: Jiyrk (Większy); Orum (Mniejszy);
Planeta Cupeth jest niezwykle bogata w związki miedzi skąd jej pomarańczowo-niebieskie zabarwienie. Zbiorniki wodne zawdzięczają swój kolor solom miedzi.
Planeta jest raczej chłodna, niemniej atmosfera jest silnie toksyczna.

P: Aeydhe (lodowy gigant, potężne burze w atmosferze, brak pierścienia); K: Sylcae (Największy, warunki do zamieszkania [zamieszkały przez WE i LE]); 7 innych
Aeydhe, największy gazowy gigant i najdalsza planeta systemu. Położona za gęstym pasem asteroid układu, który bardzo utrudnia obserwację z głębi pierścienia. W atmosferze od tysięcy lat przewalają się potężne burze, które rozświetlają planetę. Burze są tak intensywne, że są w stanie rozświetlić powierzchnię księżyców w ciągu nocy. Największy satelita planety – Sylcae - dzięki dużej aktywności tektonicznej wywołanej z interakcjami z magnetosferą (co wywołuje również spektakularne wyładowania atmosferyczne) Aeydhe dość gęstej atmosferze oraz ciepłu z Aeydhe (Mechanizm Kelvina-Helmholtza) jest w stanie utrzymać wodę w stanie ciekłym, niemniej przez około połowy roku Aeydhańskiego temperatury nie przekraczają tam 0*C. Wszystkie ekspedycje w kierunku Aeydhe zakończyły się niepowodzeniem, dzięki "pomocy" elfiej floty. Enulusianie aż do ponownego ataku elfów żyli bez świadomości ich istnienia.

Między Cupeth a Aeydhe znajduje się bardzo gęsty i szeroki pas asteroid który "zamieszkują" Pasiarze czyli kosmiczni piraci maści wszelakiej. Asteroidy same w sobie poważnie utrudniają obserwację oraz uniemożliwiają bezpieczny przelot większych statków przy sensownym zużyciu paliwa i energii w czasie mniejszym niż długość życia przeciętnego człowieka. Aktywność piratów również nie ułatwia.
Głównymi ogniskami ich działalności są planetoidy na skraju pasa, w których zbudowali swoje placówki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz